MagazynStereo.pl - dobre strony audio
Strona gówna
Strona gówna
Nowo軼i
Nowo軼i Muzyczne
Organizacja testów
Producenci i dystrybutorzy
Salony
Linki
Kontakt lub ggPytania które nie pozostan bez odpowiedzi!
Porady/RSSRSS
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Wi璚ej ...
e-wydania MagazynStereo.pl

» Wi璚ej

Wi璚ej ...
Najnowsze recenzje

» Wi璚ej

Wi璚ej ...
Archiwalne materia造

» Wi璚ej


Pe軟a wersja ze zdj璚iami w e-wydaniu MagazynStereo.pl>>>
Triangle Altea Ex [pobierz]Triangle_Altea_Ex
Triangle Altea Ex
BUDOWA
Triangle Altea, które dotar造 do testu s ju kolejn wersj modelu oznaczon ko鎍ówk Ex pochodz帷 z nowej serii ESPRIT Ex, która kontynuuje filozofi serii Esprit ESW. Wszystko, co najlepsze w poprzedniej serii mo積a spotka równie w nowych kolumnach, wzbogacono je jeszcze o do鈍iadczenia uzyskane podczas tworzenia nowej, flagowej serii MAGELLAN SW2. Ta francuska firma, obecna chyba od pocz徠ku "鈍iadomego" rynku audio w naszym kraju, zaskakuje nietuzinkow budow swoich zestawów. Mo瞠 nie chodzi tu o dost瘼no嗆 kolorów, która to paleta zamyka si dwoma kolorami, my testowali鄉y egzemplarz w kolorze "Cognac" a jak podaje dystrybutor s dost瘼ne równie w kolorze "Black". Przednia 軼ianka w obu przypadkach jest barwy czarnej. Samo wykonanie obudowy jest staranne i nie budzi wi瘯szych zastrze瞠, chocia przyda豉by si wytrzymalsza maskownica, a i ciekawy efekt przynios這by zastosowanie naturalnej okleiny, nie wiem, mo瞠. To, co na pewno zas逝guje na uwag to podstawa, cokó, na którym postawione s zestawy sprawia bardzo dobre wra瞠nie równowa膨c troch "b造skotliwe" wyko鎍zenie zestawów.  Altea dzi瘯i tej podstawie zachowuje si nad wyraz stabilnie a pi徠y punkt podparcia - znacznych rozmiarów sto瞠k - na którym ma opiera si ca造 zestaw spisuje si znakomicie. Taki sposób podparcia nosz帷y w skrócie firmowe oznaczenie SPEC (od Single Point Energy Conduction) ma zapewni lepsze przeniesienie wibracji do pod這瘸. Na pewno zapewnia tym du篡m zestawom rewelacyjn stabilno嗆 a przez mo磧iwo嗆 regulacji wysoko軼i tego elementu równie szanse wp造wania na sposób przetwarzania zakresu niskotonowego, cho nie to sta這 u podstaw tego pomys逝. Jak podaje producent mamy do czynienia z zestawem dwu i pó責ro積ym, pewnie z uwagi na zastosowanie do przetwarzania zakresu 鈔edniotonowego g這郾ika o znacznej 鈔ednicy, który swoim zakresem pracy wchodzi w pasmo przetwarzania g這郾ika niskotonowego o tej samej z reszt 鈔ednicy i odwrotnie. G這郾iki ró積i sie oczywi軼ie wykonaniem membrany jak równie wielko軼i komory, w której pracuj (ka盥y w swojej obj皻o軼i) za to oba s obci捫one tunelami bassreflex. Ten o wi瘯szej 鈔ednicy znajduj帷y si w dolnej cz窷ci przedniej 軼ianki, stanowi obci捫enie gównego g這郾ika niskotonowego, którego praca ko鎍zy si od góry na cz瘰totliwo軼i 250 Hz z filtrem o nachyleniu 12dB, natomiast g這郾ik nisko鈔edniotonowy zosta obci捫ony tunelem o mniejszej 鈔ednicy wyprowadzonym z ty逝 obudowy. Ciekawostk jest, 瞠 oba porty s dostrojone do podobnej cz瘰totliwo軼i?! Koncepcja jak wida do嗆 ciekawa i nie cz瘰to spotykana. Aby tego by這 ma這, zakres najwy窺zych cz瘰totliwo軼i obs逝giwany jest przez g這郾ik tubowy pracuj帷y ju od cz瘰totliwo軼i 2500 Hz przy filtrze o nachyleniu 24 dB. Altee zaskakuj ciekawymi rozwi您aniami konstrukcyjnymi a wszystko to harmonijnie wkomponowano w smuk貫, wa膨ce 22 kg obudowy, które potrafi by ozdob ka盥ego salonu. Teraz ju tylko wystarczy pod陰czy zestawy, po przez podwójne, bardzo dobrej jako軼i, z這cone gniazda i przyst徙i do testów sonicznych...
BRZMIENIE
Mimo wysokotonowej tuby najwy窺ze rejestry nie s w przewadze, fakt, zauwa瘸lne jest mocniejsze zaznaczenie szumów w tle na starszych utworach, które na szcz窷cie nie zosta造 bezlito郾ie odfiltrowane, ale jest to na normalnym poziomie spotykanym nieraz w zestawach, w których zastosowano "zwyk貫 kopu趾i". Momentami ma si wra瞠nie tonalnego uwypuklenia skrajów pasma. Wysoki cz瘰totliwo軼i otrzymuj chwilami lekko "cykaj帷y" rys, nie raz to pomaga w odbiorze, czasami za... wokale potrafi zabrzmie do嗆 ostro, zw豉szcza g這sy 瞠雟kie czy chóry ch這pi璚e, wybijaj帷 si zbyt do przodu.
Trzeba przyzna, 瞠 Altee s bardzo nisko zestrojone (bassreflex) tworz帷 bardzo energetyczne podstawy i potrafi帷 wprowadzi w dr瞠nie powietrze w ca造m pomieszczeniu (tu: oklaski). Zakres najni窺zych cz瘰totliwo軼i jest zbli穎ny do grzmotu (mo瞠 nie, je郵i we幟iemy pod uwag nat篹enie, bardziej cz瘰totliwo嗆 i atak). Efekt ten jest momentami zaskakuj帷o oddalony od konkretnego uderzenia, zdumiewaj帷 obfito軼i tej najni窺zej sk豉dowej (uwaga: zestawy bardzo wra磧iwe na ustawienie zw豉szcza wzgl璠em tylnej 軼iany!) troch monotonnej i daj帷ej o sobie zna w najmniej spodziewanym momencie. Takie po陰czenie zakresu najni窺zych cz瘰totliwo軼i z tubowymi g這郾ikami wysokotonowymi pozwoli這 zestawom zachowa odpowiedni równowag tempa i nat篹enia w ka盥ym zakresie cz瘰totliwo軼i.  Dlaczego nie napisa貫m jeszcze nic o 鈔ednich tonach, mimo, 瞠 Triangle s造n窸y z wykorzystywania w swoich konstrukcjach "prawie" szerokopasmowych g這郾ików, wspomaganych na skrajach pasma? W przypadku Alteii Ex nie jest inaczej, mamy taki g這郾ik, ale w tym zakresie cz瘰totliwo軼i nie dzieje si nic spektakularnego, ot, jest dobrze/bardzo dobrze (neutralno嗆) w tym zakresie cenowym, brakuje troch zró積icowania tonalnego, które mo積a uzna za pewne niedoci庵ni璚ie, ale z drugiej strony gdyby jeszcze wybrzmienie w tym zakresie by這, cho troch d逝窺ze
otrzymaliby鄉y fortepian o wzorcowym wprost charakterze (tu: oklaski) w zakresie 5 tys. z.
Efekty stereofoniczne tworzone s bardziej plamami ni szczegó這wymi, pozornymi obrazami 廝óde d德i瘯u. Fakt, przekaz jest stabilny i potrafi momentami otoczy, wprost s逝chacza, ale w dalszym ci庵u brakuje jednak ostatecznej definicji szczegó逝 sprawiaj帷 wra瞠nie lekkiego rozmycia. Pierwsza uwaga, taka na zako鎍zenie, testowane zestawy znacznie lepiej (o klas, co najmniej) sprawdzaj si, na przynajmniej 鈔ednich poziomach g這郾o軼i, przy cichszym s逝chaniu mog nie spe軟i pok豉danych w nich oczekiwa.
PODSUMOWANIE
Zestawom brakuje pewnej spójno軼i brzmienia (przy ni窺zych poziomach g這郾o軼i), ka盥y zakres pasma chce "gra pierwsze skrzypce"; najni窺ze cz瘰totliwo軼i próbuj wgnie嗆 s逝chacza w fotel, (cho w moim przypadku by豉 to kanapa, bardzo wygodna z reszt), 鈔ednie tony potrafi帷e odda nat篹enie d德i瘯u pikuj帷ych my郵iwców czy bolidu F1 na prostej (realizm na „pi徠k”) a wysokie tony staraj帷e si ubra to wszystko w szczegó這wo嗆, przestrze i analityczno嗆. Mieszanka i軼ie wybuchowa, ale b璠帷a do okie透nania, daj帷 przy tym du穎 rado軼i z obcowania z muzyk i to ka盥ego rodzaju, brak szczególnych preferencji, co do gatunku.

Copyright (c) 2005-2011 MagazynStereo.pl