MagazynStereo.pl - dobre strony audio
Strona gówna
Strona gówna
Nowo軼i
Nowo軼i Muzyczne
Organizacja testów
Producenci i dystrybutorzy
Salony
Linki
Kontakt lub ggPytania które nie pozostan bez odpowiedzi!
Porady/RSSRSS
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Wi璚ej ...
e-wydania MagazynStereo.pl

» Wi璚ej

Wi璚ej ...
Najnowsze recenzje

» Wi璚ej

Wi璚ej ...
Archiwalne materia造

» Wi璚ej


Pe軟a wersja ze zdj璚iami w e-wydaniu MagazynStereo.pl>>>
Prima Luna PrologueTwo [pobierz]Prima_Luna_PrologueTwo
Prima Luna PrologueTwo
Prima Luna PrologueTwo prezentuje si w pierwszej chwili troch skromnie. Nic nie 鈍iadczy o znacznej wadze urz康zenia, czy te o solidno軼i wykonania, a ta jest na naprawd wysokim poziomie. Jak wida na zdj璚iach przedni panel wykonano z grubej aluminiowej p造ty. Elementy regulacyjne wzmacniacza ograniczono do minimum wyposa瘸j帷 Prima Lun w to co konieczne. Na przednim panelu znajdziemy dwa pokr皻豉, jedno s逝膨ce do regulacji si造 g這su, drugie za s逝篡 jako selektor 廝óde. Cztery 廝ód豉 mo積a pod陰czy, co wydaje si ilo軼i ca趾owicie wystarczaj帷 w codziennym u篡tkowaniu. W陰cznik zasilania umiejscowiono po lewej stronie obudowy. Solidna os這na lamp zapewnia bezpiecze雟two w trakcie u篡tkowania, ale istnieje mo磧iwo嗆 prostego demonta簑 dla osób chc帷ych raczy si bezpo鈔ednim widokiem lamp. Tylna 軼ianka zawiera cztery komplety solidnych, z這conych gniazd RCA. Gniazdom g這郾ikowym równie nie mo積a odmówi solidno軼i, co przy mo磧iwo軼i zastosowania ró積ych zako鎍ze przewodów g這郾ikowych, poprawia 豉two嗆 i pewno嗆 po陰cze. Transformatory wyj軼iowe posiadaj stosowny odczep i mamy mo磧iwo嗆 dopasowania impedancji zespoów g這郾ikowych 4 i 8 omowych. Na tylnej 軼iance znajdziemy równie gniazdo przewodu zasilaj帷ego. Producent do wzmacniacza dodaje równie par bia造ch r瘯awiczek, co dziwne gdy lampy zamontowane s ju we wzmacniaczu i po wyj璚iu z kartonu urz康zenie jest ju gotowe do u篡tku.
Ods逝ch
P造ta David Becker Tribune ukaza豉 pewne uprzywilejowanie prze這mu 鈔ednich i wysokich tonów. Momentami d德i瘯i talerzy otrzymywa造 zbyt piaszczyste zabarwienie. Je郵i kto po Prima Lunie oczekuje brzmienia w jakim sensie zbli穎nego do lampowego stereotypu to mog by z tym problemy. Charakter brzmienia jest jak najbardziej poprawny. Pewne uwypuklenia górnego 鈔odka, czy te mog帷e by lepsze wype軟ienie najni窺zych rejestrów nie mo積a jeszcze zaliczy do wad, ale jako pewien charakter samego wzmacniacza. W brzmieniu brakowa這 mi melodyjno軼i, czy te pewnych aspektów brzmienia, które by造by w jakim sensie zauwa瘸lne w trakcie ods逝chów. Sama scena budowana jest za lini 陰cz帷 zestawy g這郾ikowe. Po jazzie przysz豉 kolej na muzyk powa積. Kompozycje Piotra Czajkowskiego nie zaskoczy造 niczym szczególnym. Harfie brakowa這 spójno軼i, brzmienie nie by這 odpowiednio p造nne i to uprzywilejowanie wy窺zego 鈔odka. Skrzypce przekazane bez drapie積o軼i, z osuszonymi ni窺zymi rejestrami. D德i瘯 powinien by jednak bardziej spójny, jednorodny. Scena z niezbyt stabilnymi planami sprawia, 瞠 ods逝ch staje si 鈔ednio przyjemny. Oderwanie d德i瘯u od kolumn równie nie zachwyca, co przy wyrazisto軼i i szczegó這wo軼i 鈔ednicy na normalnym poziomie niczym szczególnym nie przykuwa uwagi. Brzmienie trójk徠a w dziwny sposób odfiltrowane, s造szalne jest wyra幡e wybrzmienie, bez odpowiedniego zaakcentowania samego uderzenia. W skali mikro i makrodynamiki wzmacniacz wypada dobrze, aczkolwiek przekaz powinien by 篤awszy. Zaznaczy trzeba, 瞠 w g這郾iejszych partiach wy窺zy 鈔odek daje si we znaki. Na p造cie The Police ukaza造 si preferencje wzmacniacz co do aplikowanego materia逝 muzycznego. Rytm, tempo, oddanie stopy na dobrym, mo瞠 nawet bardzo dobrym poziomie, chocia momentami powinno by jednak szybciej, ale dobrze jest jak jest. Talerze wyraziste bez 郵adu zapiaszczenia, scena rysowana ju do嗆 dok豉dnie, ale z niezbyt du膨 g喚bi. Podstawa basowa zw豉szcza w wy窺zych rejestrach jakby zbyt delikatnie przedstawiona. A wokal Stinga móg豚y by lepiej artyku這wany i wyko鎍zony. Muzyka instrumentalna, z przewag d德i瘯ów pochodzenia perkusyjnego nie wzbudzi豉 ochoty Prima Luny do gry. Brzmienie werbli, bez konkretnego natarcia i z zaburzonym wyko鎍zeniem, dzwonki wyrazi軼ie prezentowane, ale bez koniecznego wyartyku這wania. Wibrafon przedstawiony wprost odwrotnie, atak wyra幡ie zaznaczony z dobrym umiejscowieniem na scenie, za to wybrzmienie zbyt krótkie. D德i瘯 talerzy na granicy zapiaszczenia, za to bardzo dobrze definiowane. Björk ukaza豉 wreszcie mo磧iwo軼i wzmacniacza w zakresie prezentacji basu, z którym sobie nadzwyczaj dobrze poradzi. Przyznam, 瞠 kontrola najni窺zych rejestrów jest momentami dyskusyjna ale nie mo積a mie wszystkiego. Wokal przekazany z ekspresj i finezj, z dobrze prezentowanymi sybilantami. Tr帳ki powinny by bardziej b造szcz帷e, ale i tak by這 ca趾iem dobrze. Skala mikro bardzo dobrze przekazana, skala makrodynamiki dobrze, maj帷 na uwadze pewne niedoci庵ni璚ie najni窺zych rejestrów, chwilami wydawa這 si, 瞠 znika gdzie podbudowa basowa.
Podsumowanie
Wzmacniacz poprawny, bez fajerwerków. Wskazane jest d逝gie wygrzewanie urz康zenia aby uzyska odpowiedni charakter brzmienia.

Copyright (c) 2005-2011 MagazynStereo.pl