MagazynStereo.pl - dobre strony audio
Strona gówna
Strona gówna
Nowo軼i
Nowo軼i Muzyczne
Organizacja testów
Producenci i dystrybutorzy
Salony
Linki
Kontakt lub ggPytania które nie pozostan bez odpowiedzi!
Porady/RSSRSS
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Wi璚ej ...
e-wydania MagazynStereo.pl

» Wi璚ej

Wi璚ej ...
Najnowsze recenzje

» Wi璚ej

Wi璚ej ...
Archiwalne materia造

» Wi璚ej


Pe軟a wersja ze zdj璚iami w e-wydaniu MagazynStereo.pl >>>
JBL L880 [pobierz]JBL_L880
JBL L880
Budowa
Do testu trafi造 zestawy w okleinie bukowej. Pierwsze wra瞠nie, ale ogromne. Zestawy s naprawd du瞠, wysokie i bardzo g喚bokie. Zestaw jest czterodro積y zbudowany w oparciu o pi耩 g這郾ików. Dwa odpowiedzialne s za przetwarzanie najni窺zych cz瘰totliwosci, obci捫one s bass-reflexem którego wylot jest skierowany do przodu. Nast瘼nie jeden g這郾ik 鈔edniotonowy i jeden wysokotonowy ze szcz徠kow tub. Tak, mamy cztery g這郾iki. Nad g這郾ikiem wysokotonowym zamontowano jeszcze jedn kopu趾 o znacznie mniejszych rozmiarach przetwarzaj帷 cz瘰totliwo軼i bardzo wysokie. Nazwijmy go superwysokotonowy - jako jedyne zestawy w te軼ie mia造 zakres wysokich cz瘰totliwo軼i na tak wysokim pu豉pie. Kolorystyka g這郾ików te troch zaskakuje - wszystkie s identycznej barwy. nie do嗆 tego pier軼ienie ozdobne s równie w identycznym kolorze jedyne odst瘼stwo to kolor resorów zewn皻rznych g這郾ików niskotonowych - s czarne. Efekt ko鎍owy robi naprawd dobre wra瞠nie. Do zestawów JBL dodaje sto磬i do wkr璚enia w podstawy, jak równie maskownice dok豉dnie przykrywaj帷 ca造 front zestawów. Tylna 軼ianka wyposa穎na jest w gniazda umo磧iwiaj帷e podwójne okablowanie. Gniazda nie s przystosowane do wtyków bananowych. Szcz窷liwie toleruj go貫 przewody o znacznej 鈔ednicy (znacznie przekraczaj帷ej 鈔ednic wtyku bananowego) i mo積a sobie po paru próbach poradzi. Powierzchnie styku pokryte s z這tem. Có mo積a doda, zestawy s bardzo staranie wykonane i obudowa wraz z g這郾ikami stanowi niezm帷on estetycznie ca這嗆.
Wra瞠nia ods逝chowe
JBL rozpocz窸y testy w grupie. Po陰czone zosta造 ze wzmacniaczem Adcom GCA 510 i odtwarzaczem CD California Audio Labs DX-1.Pierwsze wra瞠nie po pod陰czeniu, sprawdzenie czy sekcja niskotonowa jest pod陰czona. Tak, przetwarzanie niskich cz瘰totliwo軼i ma si nijak do wielko軼i zespoów g這郾ikowych. Mo瞠 za taki stan rzeczy nale篡 obarczy bass-reflex z wylotem skierowanym do przodu. Na rozgrzewk w陰czono p造t The Police. Energia - tak mo積a powiedzie po pierwszych minutach. Bardzo energetyczna stopa basowa (nie jest tego za wiele, ale to co ju jest mo瞠 si podoba). Szybko嗆 mo瞠 równie przypa嗆 do gustu, wysokie tony czasami ukazuj pewn ostr nalecia這嗆. Wokal Stinga minimalnie pozbawiony ni窺zych sk豉dowych przez co odczuwalny jest lekki niedosyt w tej dziedzinie. Perkusja z 豉dnie roz這穎n tonalno軼i w ca造m zakresie niskich cz瘰totliwo軼i. Brzmienie gitary basowej o dobrym wybrzmieniu i dostatecznie zró積icowane. Jedno co trzeba przyzna to brak rezonansów lub innych nieprzyjemnych efektów, zwi您anych z przetwarzaniem najni窺zego zakresu. Mimo subiektywnemu uprzywilejowaniu wy窺zych cz瘰totliwo軼i, analityczno嗆 nie zaskakuje niczym szczególnym. Jest dobrze. Pozostaj帷 przy gatunku kolej na Queen, tu wci庵aj帷a i soczysta gitara mo瞠 si podoba. Trzeci utwór oddany troch zbyt delikatnie, bez spowolnienia ale jednak brak ostro軼i sk豉nia豚y do stwierdzenia, 瞠 prze這m 鈔ednich i wysokich cz瘰totliwo軼i jest odrobin wycofany. Wokal Freddiego posiada szczup造, troch nosowy wyd德i瘯 jak gdyby nie do ko鎍a wyartyku這wany. Podstawa basowa równa i konkretna. D德i瘯 talerzy sw barw i czysto軼i zastanawiaj. Fortepian posiada brak w wype軟ieniu na ni窺zych rejestrach. Znik這 gdzie ciep這 z utworu „My Melancholy Blues". Ostro嗆 wy窺zych tonów by豉 do przyj璚ia nie m璚zy豉 a analityczno嗆 by豉 na poziomie, który nie przeszkadza w spokojnym odbiorze materia逝 muzycznego. A jak JBL wypadaj na muzyce powa積ej? „Dziadek do Orzechów" od pierwszych chwil przykuwa uwag bardzo realistyczne oddanie d德i瘯u trójk徠a. Scena roz這穎na pomi璠zy zestawami z tendencj do niech皻nego wychodzenia poza zestawy. Sekcja smyczków przedstawiona zostaje w sposób lekko osuszony zbyt subtelnie, zauwa瘸lny jest brak agresji. Instrumenty d皻e, blaszane równie bez stosownego blasku, brakuje swego rodzaju wype軟ienia instrumentów. Brzmienie niskich tonów bardzo dobrze definiowane i bardzo rytmiczne. Zauwa瘸lny jest brak jakichkolwiek podbarwie. Mam wra瞠nie, 瞠 wszystkie zosta造 usuni皻e na nieszcz窷cie z cz窷ci informacji która w pewnych momentach powinna by silniej przedstawiana. Scena rysowana jest za lini g這郾ików. Przyznam, 瞠 gradacji w g陰b mo積a by si by這 spodziewa lepszej. Przetwarzanie pewnych instrumentów mo瞠 sprawi problem, w przypadku testowanych 880 instrumentem tym jest na przyk豉d harfa brakuje p造nno軼i, d德i瘯 stwarza wra瞠nie rozbicia na poszczególne g這郾iki. G這郾iejsze partie uzyskuj odpowiedni blask i instrumenty powoli nabieraj wype軟ienia tonalnego tworz帷 bardzo dobr faktur d德i瘯u. Problem w tym, 瞠 to s bardzo wysokie poziomy g這郾o軼i i na d逝窺z met takie s逝chanie nie wchodzi w gr. Przyznam, 瞠 g這郾iki brzmieniowo wyrównane i to bardzo. Nie zauwa篡貫m równie efektu gubienia si na bardziej z這穎nym muzycznie materiale. Có czas pos逝cha troch Missy Elliott i Nelly Furtado. Tak, JBL to lubi. Brzmienie wyrównane z tendencj do lekkiego rozja郾iania przekazu lub mo瞠 lepiej powiedzie lekkiego wycofania wy窺zego zakresu ni窺zych cz瘰totliwo軼i. Utwór oddany z rozmachem z 豉dnie brzmi帷ym sk康in康 bardzo niskim basem, bez cienia spowolnienia. Tak ale to prosty utwór. Na materiale nietypowym (czytaj rzadko lub w ogóle nie wyst瘼uj帷ym w repertuarze recenzentów) mo積a zaobserwowa przerysowanie wysokich tonów. Nine Inch Nails nie nale篡 do najprostszej muzyki jaka mog豉by p造n望 z g這郾ików. JBL zacz窸y gubi szczegó造, ok. minimalnie ale nie mo積a tego pomin望. Za to rytm i puls oddaj bez najmniejszych problemów, z dobrym wype軟ieniem i bez cienia kompresji. D德i瘯 ca趾owicie oderwany od g這郾ików. Nie dane by這 mi zauwa篡 spowolnienia czy przyspieszenia w przekazie na 瘸dnym materiale muzycznym, z którym JBL przysz這 si zmierzy w czasie testu. Faktem jest, 瞠 niewiele osób s逝cha takiej muzyki. Przej軼ie na muzyk instrumentaln potwierdzi造 moje wcze郾iejsze uwagi dotycz帷e prze這mu niskich i 鈔ednich cz瘰totliwo軼i. Wibrafon z p造ty Roberta Hohnera brzmi w sposób powiedzmy, 瞠 odchudzony lub mo瞠 lepiej powiedzie osuszony. Zwróci貫m uwag na efekt usuni璚ia pewnych sk豉dowych z wybrzmienia instrumentu, jakby w ogóle nie dociera造 do zestawów (sprawdzi貫m na innych zestawach docieraj rzeczone sk豉dowe). No có wibrafon nie jest dok豉dnie wype軟iony w dolnych rejestrach. Za to szybko嗆, oddanie energii w najlepszym porz康ku. W brzmieniu talerzy i dzwonków zauwa瘸lny jest brak finezji i soczysto軼i ale za to bas równo rozci庵ni皻y w dó, bez s造szalnych podbarwie. Pozostaj帷 przy podobnym rodzaju muzyki Empire Brass Quintet trzeba powiedzie, 瞠 fanfary mog造 zosta oddane z wi瘯sz doz metaliczno軼i i mniejsz sucho軼i. Scena d德i瘯owa w dalszym ci庵u zarysowana od linii g這郾ików w g陰b z wyra幡ymi, cho g瘰to pouk豉danymi planami. Instrumenty d皻e w momencie próby ukazania swojego metalicznego blasku, nabieraj nieprzyjemnej ostro軼i, w ma造m zakresie ale zauwa瘸lnie. Czas wróci do tera幡iejszo軼i, Bjórk czwarty utwór z p造ty oddany z nale篡t ekspresj i dynamik, bas nie narzuca si, czasami sprawia wra瞠nie wycofania ale zawsze podstawa basowa jest tam gdzie trzeba i kiedy trzeba. Grzegorz Turnau objawi same plusy JBL. Wybrzmienia instrumentów bardzo ciekawie zaprezentowane, przyznam, 瞠 ca趾iem realistycznie. Pewne wycofanie prze這mu 鈔odka i góry nie przeszkadza這 w odbiorze a nie narzucaj帷y si bas bez zauwa瘸lnych podbarwie dope軟ia bardzo przyjemny przekaz muzyczny.
Podsumowanie
W skali bezwzgl璠nej bas jest najmocniejsz stron zestawów. Mo瞠 nie za ilo嗆, ale za jako嗆 tego co wydobywa si z zestawów. JBL 880 graj bardzo wyrównanym d德i瘯iem, nie zaskakuj帷ym (mo瞠 poza basem) i bardzo uniwersalnym je郵i chodzi o odtwarzany materia d德i瘯owy. Staraj si by w pe軟i neutralne, troch kosztem analityczno軼i a troch kosztem naturalno軼i brzmienia. Jednym s這wem udany kompromis.

Copyright (c) 2005-2011 MagazynStereo.pl