MagazynStereo.pl - dobre strony audio
Strona gówna
Strona gówna
Nowo軼i
Nowo軼i Muzyczne
Organizacja testów
Producenci i dystrybutorzy
Salony
Linki
Kontakt lub ggPytania które nie pozostan bez odpowiedzi!
Porady
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Wi璚ej ...
e-wydania MagazynStereo.pl

» Wi璚ej

Wi璚ej ...
Najnowsze recenzje

» Wi璚ej

Wi璚ej ...
Archiwalne materia造

» Wi璚ej


Pe軟a wersja ze zdj璚iami w formacie pdf >>>
Cerwin Vega CLSC 10 [pobierz]Cerwin_Vega_CLSC_10
Cerwin Vega CLSC 10
Zestawy trafi造 do redakcji w kolorze czarnego popio逝. Po wyj璚iu z kartonów rzucaj si w oczy metalowe maskownice chroni帷e dziesi璚iocalowy g這郾ik niskotonowy. Maskownica zamontowana jest na sta貫. Pozosta貫 g這郾iki nie posiadaj os這n. G這郾ik 鈔edniotonowy o 鈔ednicy sze嗆 i pó cala z papierow membran. W przedniej 軼iance wykonana zosta豉 szcz徠kowa tuba. Sekcja wysokotonowa to jednocalowa kopu趾a tekstylna obci捫ona znacznych rozmiarów tub. Front sekcji 鈔ednio i wysokotonowej wyprofilowano z tworzywa sztucznego. Z ty逝 zespoów naszym oczom ukazuj si dwa ogromne porty bass-reflexu umieszczonego do嗆 nietypowo bo przy dolnej kraw璠zi zestawów. Gniazdo po陰czeniowe jest pojedyncze ale za to poz豉cane. Ciekawostk niech b璠zie fakt zastosowania bezpiecznika zabezpieczaj帷ego wszystkie g這郾iki. Samo wykonanie i materia造 u篡te do produkcji s na dobrym poziomie.
Wra瞠nia ods逝chowe
Test rozpocz窸a Missy Eliott. Pierwsze wra瞠nie - wysokie i niskie cz瘰totliwo軼i w natarciu. 字ednica jest i to w dodatku bardzo czytelna, wokale damskie bardzo realistyczne bez dra積i帷ych ucho zniekszta販e. Basu jest du穎 zw豉szcza tego najni窺zego, szcz窷liwie nie by dudni帷ego czy rezonuj帷eg o. Fakt by obfity ale do嗆 dobrze kontrolowany . Na muzyce instrumental nej zauwa瘸lne jest wycofanie 鈔ednicy (ca趾owicie do przyj璚ia). Robert Hohner na swojej p造cie zgromadzi imponuj帷e instrumentarium z którym, przyznam szczerze, mia貫m obawy, czy Cerwin-Vega poradz sobie. Poradzi造 sobie i to bardzo dobrze. Wibrafon z 豉dnym basowym wybrzmieniem, 鈔odek móg by obszerniejszy. Realistyczne brzmienie werbli. Bardzo energetyczny przekaz. D德i瘯 dzwonków, trójk徠a có chyba tak brzmi na 篡wo. D德i璚zno嗆 i soczysto嗆 góry bez nalecia這軼i tubowych. Czasami da這 si jednak zauwa篡 lekkie zapiaszczenie. Obraz stereofoniczny oderwany od zestawów, rysowany przed lini zestawów g這郾ikowych. Wysoko嗆 sceny odpowiednia, plany oddane troch za du瞠 ale stabilne, przyda這by si lepsze wyko鎍zenie konturów. Przyznam, 瞠 by貫m zaskoczony tak dobrym rozci庵ni璚iem 鈔odka i przetwarzaniem muzyki instrumentalnej. A inne gatunki? Queen, tu wysokie tony uzyskuj momentami szorstki odcie, niskie tony chwilami bior gór nad pozosta造mi zakresami. Cz窷 z Pa雟twa mog豉 by to odebra za plus g這郾ików. Zauwa瘸lne jest faworyzowanie najni窺zych cz瘰totliwo軼i z zauwa瘸lnym niedostatkiem w dziedzinie wy窺zego basu lub nawet prze這mu niskich i 鈔ednich cz瘰totliwo軼i. Wokal Freediego posiada zbyt uwydatnion g這sk „S". Gitara basowa otrzyma豉 troch za du穎 w zakresie najni窺zych sk豉dowych. Scena zrobi豉 si wra磧iwa na miejsce ods逝chu, nawet kilku centymetrowa zmiana pozycji powodowa豉 znacz帷 zmian przekazu. To uwypuklenie najni窺zych cz瘰totliwo軼i mo瞠 by powodowane równie bass-reflexem umieszczonym z ty i to tu nad pod這g. Zastanawia貫m si czy niskie podstawy by nie pomog造. Wracaj帷 do przetwarzania d德i瘯u jakie proponuje nam Cerwin Vega. Ni窺ze rejestry wokali s odchudzone. Fortepian, jak i ca造 utwór „My Melancholy Blues" przyj掖 sterylny charakter, znik這 charakterystyczne ciep這 tego utworu. Czas przyszed na odrobin jazzu w wydaniu David Becker Tribune. Zauwa瘸lna jest utrata spójno軼i brzmienia. Co zaskakuj帷e niskie cz瘰totliwo軼i sta造 si l瞠jsze z lepszym konturem. Gitara basowa momentami nabiera jednostajnego charakteru. Szczegó造 utworów s przekazywane do嗆 wyra幡ie. Saksofon traci troch metalicznego blasku, ale zró積icowanie, tonalno嗆, artykulacja by豉 bardzo przyjemna. Zauwa瘸lne by這 lekkie zapiaszczenie wysokich tonów, nie przeszkadzaj帷e, ale w kwestii formalnej trzeba o tym napisa. Kolejna p造ta która by豉 odtwarzana nie przypad豉 w ogóle g這郾ikom do gustu, by這 to s造cha. Nine Inch Nails, bo o nich (nim) mowa nabra zbyt ha豉郵iwego charakteru. Bas nie dominowa. 字ednie cz瘰totliwo軼i czytelne ale zlane w jedn ca這嗆. Taki rodzaj muzyki nie sprawdzi si. Pozostaj帷 przy nietuzinkowych pozycjach p造towych, czas na Bjórk. Wy窺ze rejestry jej wokalu nabiera造 niemi造ch ostro軼i i to niekoniecznie tylko sybilanty. Scena w dalszym ci庵u rysowana przed lini g這郾ików o odpowiedniej szeroko軼i i wysoko軼i nie zaskakiwa豉 niczym szczególnym. Co ciekawe wokal potrafi ukaza znaczne mo磧iwo軼i Cerwin Vegi w przekazie ekspresji utworu. Bas troch oci篹ale goni reszt pasma za to tr帳ki odzyska造 lekko metaliczny charakter, ale w dalszym ci庵u zbyt delikatnie. Wracaj帷 do ci篹szego brzmienia, po Bjórk oczywi軼ie, do odtwarzacza CD trafi p造ta The Police. Zaczynam nabiera przekonania, 瞠 Cerwin Vegi nie maj obfitego czy te przesadzonego basu, maj po prostu wycofany zakres 鈔ednich cz瘰totliwo軼i i to ju od wy窺zego basu, po ni窺ze rejestry wysokich tonów. Gitara basowa chwilami uzyskiwa豉 „brumi帷e" brzmienie, prawie niezauwa瘸lnie ale da這 si s造sze. Zauwa瘸lny by problem z wyartyku這waniem ni窺zych cz瘰totliwo軼i w tym braki w wype軟ieniu! Szybko嗆 nie szokuje po prostu jest. Wysokie tony troch jednostajne. Wokal Stinga mo瞠 si podoba po raz kolejny 鈔ednie tony okaza造 si najlepiej prezentowanym zakresem. Muzyka instrumentalna nie zawiod豉 i symfonika równie zagra豉 bardzo dobrze. „Dziadek do orzechów" i Cerwin Vega to nie pomy趾a. Zestawy graj ofensywnie, scen przed lini zestawów. Ciekawie oddaj akustyk pomieszczenia w którym dokonano zapisu materia逝 muzycznego. Orkiestrowe tutti zestawy oddaj bez najmniejszych problemów. Dobre oddanie brzmienia instrumentów. Zadziwiaj帷e ale symfonika w takim wydaniu mo瞠 si podoba i to bardzo. D德i瘯 harfy uzyska ten swój p造n帷y charakter, partie smyczkowe grane z lekkim osuszeniem ale za to bardzo energetycznie z dobrze zaznaczon drapie積o軼i. Zas逝gi za tak ciekaw prezentacj mo積a przypisa g這郾ikowi 鈔edniotonowemu. Brzmienie klasyki uzyska這 charakter analogowy w dobrym tego s這wa znaczeniu. Skrajne zakresy przetwarzane przez g這郾ik niskotonowy i tub wysokotonow s dobrym dope軟ieniem dla 鈔odkowego zakresu, którego klasa brzmienia jest naprawd na wysokim poziomie. Brzmienie fanfar uzyska這 bardzo realistyczny charakter. Ca造 przekaz z p造ty uzyska przyjemnie energetyczny i wci庵aj帷y wyd德i瘯. Wszystko to w po陰czeniu z odpowiedni podstaw basow mo瞠 si podoba. Scena d德i瘯owa bez problemów wychodzi poza zestawy g這郾ikowe. Stabilno軼i tej瞠 mo積a co nieco zarzuci ale zdolno嗆 do przedstawiania instrumentów na scenie w szerz czy w g陰b jest na dobrym poziomie. Jak wida zestawy do嗆 odmiennie prezentuj si na tle ró積ych gatunków muzyki. Wokal Grzegorza T. z silnie zaznaczonymi sybilantami, czy te zw篹enie sceny daje do my郵enia. Mimo pewnego rozdzia逝 pomi璠zy zakresami przetwarzanymi przez Cerwin Vegi, efekty przestrzenne by造 w dalszym ci庵u generowane na ca趾owicie satysfakcjonuj帷ym poziomie. Brzmienie dzwonków, instrumentów strunowych mo瞠 si podoba.
Podsumowanie
Reasumuj帷 brzmienie ca趾owicie poprawne z zaznaczeniem, 瞠 muzyka instrumentalna brzmi bardzo wci庵aj帷o. Szczególnie 豉dnie prezentowane s instrumenty o rzek豚ym pastelowym wybrzmieniu. Bardzo 豉dna 鈔ednica nasuwa skojarzenia do wysokiej klasy g這郾ika szerokopasmowego z dodanym subwooferem i sekcj wysokotonow. A na koniec mo積a tylko doda, 瞠 saksofon altowy brzmi w wykonaniu Cerwin Vegi rewelacyjnie.

Copyright (c) 2005-2010 MagazynStereo.pl