MagazynStereo.pl - dobre strony audio
Strona gówna
Strona gówna
Nowo軼i
Nowo軼i Muzyczne
Organizacja testów
Producenci i dystrybutorzy
Salony
Linki
Kontakt lub ggPytania które nie pozostan bez odpowiedzi!
Porady
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Wi璚ej ...
e-wydania MagazynStereo.pl

» Wi璚ej

Wi璚ej ...
Najnowsze recenzje

» Wi璚ej

Wi璚ej ...
Archiwalne materia造

» Wi璚ej


Pe軟a wersja ze zdj璚iami w formacie pdf >>>
Audiovector K3 [pobierz]Audiovector_K3
Audiovector K3
Budowa
Audiovector K3 wolnostoj帷y model serii K zas逝穎nego du雟kiego producenta zespoów g這郾ikowych. Za przetwarzanie d德i瘯u w tych zestawach odpowiadaj dwa g這郾iki nisko鈔edniotonowe z membran wykonan na bazie wókien w璕lowych. Obci捫eniem tej sekcji jest tunel oznaczony firmowym symbolem QWR, którego wylot znajdziemy w szczelinie 陰cz帷ej obudow zestawów w jej dolnej cz窷ci a coko貫m. Sekcja wysokotonowa oparta jest o przetwornik jedno calowy z tekstyln kopu趾. Do zestawów do陰czono komplet wkr璚anych w cokó kolców wraz z ze stosownymi podk豉dkami, maj帷ymi zabezpiecza pod這瞠 przed uszkodzeniem powierzchni. Trzeba przyzna, 瞠 zestawy s bardzo starannie wykonane a swoim wygl康em dodaj uroku ka盥emu pomieszczeniu, w którym stoj. Wykonanie jak i u篡te materia造 s na najwy窺zym poziomie i tu nie mo積a chyba, w tej cenie, wi璚ej wymaga. Maskownica chroni帷a g這郾iki mocowana jest do frontowej 軼ianki zestawów za pomoc magnesów. Z ty逝 obudowy mamy podwójne gniazda umo磧iwiaj帷e rozdzielenie sekcji wysokotonowej od sekcji nisko 鈔edniotonowej. Na uwag zas逝guje fakt, 瞠 powierzchnia gniazd jest pokryta warstw rodu. Cokó do którego mocowane s kolce zapewnia zestawom odpowiedni poziom stabilno軼i.
Wra瞠nia ods逝chowe
Du雟kie zestawy rozpocz窸y testy p造t na której Grzegorz Turnau czaruje swych s逝chaczy poezj 酥iewan. Pierwsze spostrze瞠nie, scena szeroka, rysowana za lini 陰cz帷 zespo造 g這郾ikowe, o du瞠j stabilno軼i. Jedno spostrze瞠nie nasuwa mi si po kilku minutach ods逝chu, a mianowicie to, 瞠 scena jest rysowana wysoko i wszystkie pozorne 廝ód豉 d德i瘯u umiejscowione s wy瞠j ni przy reszcie zestawów, które uczestniczy造 w te軼ie. Audivectory graj zrównowa穎nym d德i瘯iem z du膨 ilo軼i szczegóów. Fortepian prezentowany z lekkim odchudzeniem, charakteryzowa si i tak bardzo dobrym brzmieniem. Brzmienie gitary oddane w pe軟i wyrazi軼ie. Bas zawsze obecny, mia chwilami problemy z wype軟ieniem konturów i mas tego zakresu. Brzmienie szybkie w ca造m zakresie, gdzie w notatkach znalaz貫m okre郵enie 鈍ie瞠 brzmienie. Wokal do嗆 skromnie artyku這wany w dolnych rejestrach. Zauwa瘸lne jest uprzywilejowanie prze這mu 鈔ednicy i wysokich tonów. ζdne wybrzmienia dzwonków i innych takich ciekawych instrumentów mo積a spotka na p造cie Roberta Hohnera. Wibrafon zabrzmia poprawnie ale podstawa basowa mog豉by by obszerniejsza. Dzwonkom brakuje chwilami blasku, za to jest zauwa瘸lna specyficzna ostro嗆 przypominaj帷e d德i瘯 szk豉. Brzmienie kotów bardzo ciekawie oddane. Wszystkie skoki dynamiki oddane z lubian przez audiofilów precyzj. Bardzo 篡wy i szybki przekaz ze stabilnym obrazem d德i瘯owym, scena w dalszym ci庵u usytuowana do嗆 wysoko. D德i瘯 ko豉tek nabiera troch nosowego charakteru. Talerze momentami robi si ciut monotonne w swym brzmieniu. Przy muzyce rockowej rytm i energetyczno嗆 jaka wyp造wa z K3 mo瞠 si podoba. Wokal Stinga chwilami pomniejszony ale w pe軟i oddany. Wysokie tony, za to znalaz造 spokój w swej monotonii. Gitara basowa gra lekko z zaburzonym wybrzmieniem, wkrada si miejscami jednostajno嗆. Lekko uwypuklony prze這m 鈔ednich i wysokich cz瘰totliwo軼i powoduje wra瞠nie wi瘯szej ilo軼i szczegóów docieraj帷ych do s逝chacza ale to tylko wra瞠nie a o to przecie chodzi. Co do sceny to muzycy niech皻nie przechodz lini 陰cz帷 g這郾iki w kierunku s逝chacza. Wokal Björk straci gdzie charakterystyczn chrypk, zakres najni窺zych cz瘰totliwo軼i do嗆 dobrze zarysowany, bior帷 pod uwag g這郾iki i ich wielko嗆 to jest na prawd bardzo dobrze. Brzmienie chwilami nabiera ch這dnego tonu. Zadziwiaj帷o dobrze zestawy radz sobie z du篡mi poziomami g這郾o軼i nie gubi帷 nic z informacji zawartej na p造cie. Tr帳ki b造szcz帷e, potrafi帷e ostro i drapie積ie zabrzmie, czyli tak jak w rzeczywisto軼i. Czas na co ostrzejszego. Nine Inch Nails w g這郾iejszych partiach robi si lekko ha豉郵iwy z tendencj do zlewania si d德i瘯u. Wokal Trenta powoduje jeszcze wi瘯sze zamieszanie i ka盥y g這郾iejszy d德i瘯 wysuwa si do przodu przys豉niaj帷 pozosta貫. Szcz窷liwie problemy z lokalizacj i ogniskowaniem pozornych 廝óde d德i瘯u nie maj zwi您ku z oddaniem tempa i rytmu utworów które w przypadku K3 jest bardzo dobre. Prawd jest, 瞠 mog這 by by wyra幡iej ale nie mo積a wymaga za wiele. Muzyka grana przez Queen oddana zosta豉 bardzo dobrze. Braki w masie najni窺zych rejestrów rekompensowane s szybko軼i i rozci庵ni璚iem tego zakresu. Wokal Freediego zosta popisowo rysowany. K3 bardzo dobrze zgra造 si z charakterem twórczo軼i Queen. Fortepian interesuj帷o oddany, wysokie tony odpowiednio zdefiniowane i zró積icowane, to si mo瞠 podoba. Zmieniamy instrumentarium na Empire Brass Quintet. B造szcz帷e fanfary z harmonijnym wybrzmieniem, scena dok豉dnie zarysowana z ciekawie przedstawionymi planami, które nie do嗆, 瞠 stabilne to jeszcze bardzo dobrze stopniowalne. Wysoko嗆 sceny uleg豉 skróceniu i d德i瘯 minimalnie si obni篡 ale momentami scena potrafi豉 przybra ogromne rozmiary wychodz帷 daleko poza zestawy. Wysokie tony przekazywane s dok豉dnie z odrobin soczysto軼i. Wszystkie audiofilskie smaczki podane w odpowiedniej dawce. Zakres niskich cz瘰totliwo軼i mia momentami problem wype軟ieniem konturów d德i瘯u mas. Wszystkie zakresy cz瘰totliwo軼i dobrze po陰czone ze sob, tworz帷e spójn ca這嗆. W zakresie 鈔ednich cz瘰totliwo軼i K3 maj równie wiele do powiedzenia. Missy Elliott ukazuje si w pe軟ej krasie. Zauwa瘸lne jest lekkie uwypuklenie prze這mu 鈔ednich i wysokich cz瘰totliwo軼i które dodaje d德i瘯om wyrazisto軼i. Przekaz swobodny z basem naprawd nisko schodz帷ym. Gitara basowa na p造cie Davida Beckera wypad豉 bardzo dobrze. Zaskakuje dobrym prowadzeniem, bas mimo braku obfito軼i w tym zakresie jest dobrze a nawet bardzo dobrze zró積icowany i kontrolowany. Brzmienie gitary i perkusji zbli穎ne do rzeczywistego, bez zauwa瘸lnych podbarwie. Analityczno嗆 na zadawalaj帷ym poziomie. Scena wci捫 za lini 陰cz帷 g這郾iki z zauwa瘸lnym kszta速em lekkiego 逝ku opasuj帷ego s逝chacza. Na zako鎍zenie testu przysz豉 kolej na Piotra Czajkowskiego. W d德i瘯u harfy zabrak這 specyficznego ciep豉, jakie generuje ten instrument, powodem tego mog造 by niedostatki w wype軟ieniu zakresu niskich cz瘰totliwo軼i. Skrzypce nale篡cie przedstawione z odpowiedni ostro軼i i wyrazisto軼i. Bardzo melodyjne s te zestawy. Nasuwa si spostrze瞠nie jakoby K3 mia造 weso造 charakter brzmienia i optymistyczne nastawienie do przekazu. Scena w muzyce symfonicznej przekazana jest w pe軟ym wymiarze, mo瞠 powinna by minimalnie wy窺za. Bardzo du瞠 mo磧iwo軼i w skali mikro i makro dynamiki, bior帷 oczywi軼ie pod uwag wielko嗆 przetworników i samych zestawów. Wszystkie zmiany rytmu i dynamiki s bardzo 豉dnie zaznaczone.
Podsumowanie.
Trzeba przyzna, 瞠 zestawy Audiovector K-3 maj bardzo wci庵aj帷e brzmienie, pewne uwypuklenia prze這mu 鈔ednich i wysokich cz瘰totliwo軼i wprowadzaj wra瞠nie wi瘯szej wyrazisto軼i przekazu i szybko軼i reprodukowanego materia逝 muzycznego. Nie stwierdzi貫m aby w jakimkolwiek momencie uprzywilejowanie tego prze這mu wprowadza這 jakie zniekszta販enia do ods逝chiwanego materia逝.

Copyright (c) 2005-2010 MagazynStereo.pl